AQNV Rebrand
Klant
Categorie
Briefing



Hoe wij dit branding traject hebben aangepakt van strategie tot ontwerp
We begonnen met het analyseren van hun oude logo. Daaruit bleek dat er nog waardevolle elementen in zaten, zoals het herkenbare vierkante kader. We besloten dat als basis te gebruiken voor de nieuwe stijl.
Het nieuwe logo werd eenvoudiger en krachtiger, opgebouwd met zuivere lijnen en een evenwichtige vorm. De rode kleur bleef, maar kreeg een modernere tint die beter werkt in digitale toepassingen.
De vierkantjes uit het oude logo komen nu terug in verschillende grafische elementen, zoals patronen en zelfs in een wereldkaart die opgebouwd is uit vierkante blokjes. Zo blijft het merk herkenbaar, maar oogt het fris en eigentijds.
We werkten alles uit in een brandguide, waarin staat hoe AQ hun nieuwe stijl consequent kan gebruiken. Van logo en kleuren tot lettertype en beeldgebruik, alles vormt één herkenbaar geheel dat rust en professionaliteit uitstraalt.

Wat deze nieuwe branding opleverde voor het merk en hun klanten
De rebranding gaf AQ Group een krachtige, toekomstgerichte identiteit die perfect aansluit bij hun kernwaarden. De nieuwe visuele stijl straalt meer vertrouwen, structuur en precisie uit, en versterkt de positie van AQ als betrouwbare internationale partner.
Door de grafische verwijzing naar hun oude logo blijft het merk vertrouwd, maar de frisse uitvoering maakt het relevant voor de toekomst.
De consistente merktoepassing, van website en voertuigen tot drukwerk en kledij, zorgt voor een herkenbare en professionele uitstraling, wereldwijd.